
Slavesylinder clutch bil
Slavesylinder for
Slavesylinder: nyttig informasjon
Slavesylinderen er en del av hydraulisk systemet. Den produserer kraft som leveres til kløtsj master sylinder ved hjelp av rørledning. Slave sylinder er større enn kløtsj master sylinder. Så, i henhold til fysisk prinsipp, effektøkning finner sted. Ordningen beskrevet ovenfor brukes i hydraulisk kløtsj. Som enhver mekanisme, kan slave sylinder bryte ned. Det er svært vanskelig å diagnostisere den. Dessuten er det ganske dyrt.
Hydraulisk kløtsj består av ulike deler som fungerer sammen. Hvis kløtsj er defekt, hvis for eksempel er det vanskelig å skifte gir på overføring, betyr dette at det er en feil. Noen ganger er det nødvendig å demontere kløtsj for å fastslå årsaken til sammenbrudd. Så la en erfaren mekaniker gjøre dette arbeidet. En bileier har ikke nok erfaring til å avsløre om en skadet slave sylinder er årsaken til sammenbrudd. Hvis du hadde erstattet en annen detalj av feil, vil ytterligere reparasjon koste deg mye. Så hvis det er problemer med kløtsj, gå til et spesialisert verksted.
Det er veldig viktig å ikke utsette reparasjon i verkstedet. Hvis det vises uvanlige lyder i kløtsj, er dette et tegn på sammenbrudd som trenger en reparasjon. Hvis slave sylinder eller en annen del er ødelagt, før eller senere kan skaden øke i størrelse. I vårt sortiment finnes det mange andre bildeler. I vår nettbutikk kan du finne mesh grill, utenfor bakspeilet, brems kaliper, tenning plugg, flens, drivstoffilter eller skjerf.
Hvordan å identifisere feil i clutchens slavesylinder
I de fleste tilfeller, er funksjonsfeil i clutchens slavesylinder lett å avsløre. For dette formål er det tilstrekkelig å løfte kjøretøyet ved hjelp av et løftesystem, få en en assistent til å trykke inn clutchpedalen og inspisere enheten. Defekter slik som sprekker på overflaten, deformasjoner eller tegn på korrosjon, spor av væske under støvbeskyttelsene og tetninger angir et behov for å reparere eller erstatte komponenten.
For å utføre en mer detaljert diagnose, er det nødvendig å demontere komponenten og inspisesert. Hvis det er for stor slitasje, må enheten skiftes ut.
De følgende symptomer betyr at clutchens slavesylinder trenger en eksaminasjon:
- pedalen for clutchen har mer dødgang enn før;
- betydelig reduksjon av væskenivået i clutchvæskebeholderen;
- spor av væske på overflaten av komponenten;
- pedalen ikke går tilbake til sin opprinnelige posisjon;
- kjøretøyet rykker ofte under kjøring;
- forverring av kjøreegenskapene;
- problemer med å endre gir;
- brentlukt inne i bilen.
Årsaker til svikt av clutchens slavesylinder
En av de mest vanlige årsaker til at væskelekkasje fra slavesylinderen er slitasje av o-ringene, som fører til at det ikke blir skapt nok trykk i enhetens kammer når du letter på pedalen. Tidlig slitasje av gummielementene e ofte på grunn av bruken av bremsevæske av dårlig kvalitet eller som ikke oppfyller kravene, og på grunn av neglisjert utbyttings intervall.
De beskyttende støv mansjettene kan sprekke på grunn av kontakt med fukt, skitt og andre vei kjemikalier. Dette fører til at tettheten til sylinderen ikke holder mål, den blir forurenset og som et resultat vil luft trenge inn i clutchens drivverk.
Mekaniske skader på komponent huset kan skje på grunn av steiner og andre uvedkommende objekter som tvinger seg inn under kjøring.
Reparasjon av clutchens slavesylinder
Enheten kan repareres i de fleste tilfeller. For å gjøre dette, er det nødvendig å ha et spesiell reparasjonssett og erstatte alle de defekte delene. Demontering av enheten kan gjøres på denne måten:
- Demonter enheten.
- legg den i en skrustikke.
- Skru ut lufteskruen.
- Ved hjelp av et flatjern, trekk bak beskyttelseshetten og ta det ut sammen med trykkstangen.
- Dra stempelet ut av sylinderen ved å gli den ut med et tynt skrujern.
- Ta vekk låseringen fra stempelet, deretter fjæren og den flate metallringen og tetningsringene ved å forsiktig dra de ut med et skrujern.
- Fjern smuss og avleiringer fra innsiden av komponenten, rens hullene i komponent huset og lufteskruen.
- Bytt ut de ødelagte komponentene (fjær, tetningsringer, støvhetten).
- Rens de nyinstallerte delene godt med bremsevæsken.
- Sett sammen sylinderen i motsatt rekkefølge i forhold til demonteringen.
Bytte ut clutchens slavesylinder
Dersom graden av slitasje av enheten er for stor, er den eneste løsning å erstatte sylinderen. For dette formål skal følgende trinn følges:
- Løsne på hydraulikkslangen.
- Fjern returfjæren.
- Dra låsepinnen ut fra hullet i trykkstangen.
- Skru løs festene på enheten til girkassehuset.
- Frakoble enden på slangen.
- Demonter sylinderen.
- Tapp av væske fra clutch systemet.
- Installer den nye delen.
- Luft hydraulikk systemet.