
Bremseskiver bil
Bremseskive for
Bremseskive: nyttig informasjon
Bremseskivet er koblet til hjulnavet. Når du bremser trykker bremseblokker seg til bremseskivet. På grunn av friksjon går hastigheten ned. Som regel er bremseskivet laget kun av en høy kvalitet metall. De er sterkere enn bremseblokker og dette er grunnen til at det er ikke nødvendighet å erstatte dem ofte. I moderne sportsbiler, i stedet for metall Carbonado eller kompositt, er keramikk brukt. Denne typen brems er mer effektiv. Følgende effektivitet økning er mulig ved bruk av ventilasjonskanaler i bremseskivet. Mens bremseskivet er skiftet, er bremseklosser er også underlagt substitusjon.
I tillegg bør bremseklosser erstattes paret klok på hver akse for bremsing være stødig på begge sider. Ellers når bremsing, kan bilen kjøre vekk. Nødvendighet i par kloke substitusjon av bremseklosser bestemmes av sikkerhetsmessige grunner. Som praksis viser, er det ikke et problem fordi vedlikeholdssyklus kan organiseres dermed at bremseklosser 'og brems disсs' substitusjon gjøres samtidig. Operasjoner med bremsesystemet skal bare gjøres av fagfolk. Hvis grunn av feil brems disсs 'installasjon damnification vil finne sted, forsikringsselskap vil ikke stive.
Carmakers definere bremseskiver slitasje grenseverdi. I løpet av de oppbremsing bremseklosser trykk seg til bremsen disс. Det har seg slik at på grunn av stein hit disk ble skadet. Av sikkerhetsmessige grunner en tidlig utskifting er nødvendig. I vår nettbutikk finner du ikke bare brems disсs, men også alle nødvendige bildeler til bremser reparasjon. Hvis du søker bremseklosser, bremsebelegg, bremsekraft regulator, brems utstyr booster, brems kaliper, bremseskiven, brems slange eller bremsetrommelen, vil du finne dem her.
Bremseskiver feil
- brudd på arbeidsflaten;
- komponentslitasje;
- mekanisk skade på del;
- «Perler» på overflaten;
- endring av tykkelse på del.
Tegn på bremseskive feil
- sprekker, knirker og støy, ved bremsing;
- bremsepedal vibrasjon;
- økning av bremsebanen;
- økning av bremsevæske forbruk;
- hyppige bilskrenser ved bremsing;
- bremsepedalen faller .
Grunner til bremseskive feil
- innstilling av defekte clutcher;
- kjøretøy misbruk;
- aggressiv kjørestil ;
- ytre påvirkning;
- driftsperiode på platene er over.
Diagnostikk
For å definere tilstanden til disken, kan du bruke en kalipper. Du må sammenligne den etablerte tykkelsen på den nye disken og på disken stående på bilen din. Den tillatte slingring er lik 100-del i millimeter. Det er nødvendig å måle denne størrelse i en arbeidssone hvor det er en rekutter.
Bremseskiver reparasjon og utskifting
De mest utsatte delene av bremsesystemet er bremseskivene som skal byttes regelmessig. Det anbefales å bytte hver 70-80 th kilometer med kjøring. Men sjåfører med aggressiv kjørestil må bytte denne delen oftere - hver 20-40 th kilometer med kjøring. For å skifte ut plater, gjør du følgende:
- reparere bilen;
- bruk jekken til å heise på høyre side av bilen og ta hjulet av;
- vri ut stempelet på arbeidssylinder;
- fjern smuss fra navets overflate;
- slå av bolter på bremseskivens forankring mot navet (du vil trenge hjelp av arbeidskollega );
- fjern bremsekalipperne;
- stripp støtteenheten ;
- fjern bremsesko (om nødvendig for å gjøre erstatning);
- med navet festet, fjern utslitte bremseskiver ;
- sett på ny del