
Kamaksel bil
Kamakselsett for
Kamakselsett: nyttig informasjon
Kamaksel er en stang utstyret med noen knoker. Knokene er hanker som ligger i nærheten av kamakselen. Når knokene roterer, så åpner og lukker kamakselen ventilene til motoren. Kamakselene er laget av stål. I fortiden var så-kalte vanlige kamakselene populære. De bestod av separate deler som ble koblet til hverandre. De delene var laget av forskjellige materialer for å regulere vekten.
Feil ved kamakselen kan forårsake alvorlige problemer – skade til stempelet. I den beste tilfellen ødelages bare registerreimen. I denne situasjonen er erstatningen til bare denne delen nok. I eldre biler slites kamakselen ut. Akselen installeres på slik måte at den fungerer uten noe problem når bilen kjører. Grunnene til skaden kan være dårlig material eller overbelastning. Erstatningen til kamakselen må utføres av spesiallister, særlig når andre motordeler er også ødelaget.
Som første skritt til rekondisjonering fjerne ventildekslet. Vær forsiktig med hver bevegelse når du erstatter kamakselen. Installere reservedelen oppmerksomt, fordi listverk deler skades lett. Dersom du søker etter andre reservedeler for bilen din, besøk nettbutikken vår. Her kan du finne tennplugger, bremsesko, drivakslinger, kjølesystem dyser, bremsesylinder, knyttestanger, luftfiltre, koblingplatter, drivstoffiltre, klimaanlegg kompressorer og mange andre originelle og billige deler.
Feil ved kamaksel
- slitasje og grader på kam;
- defekter på kamaksel skivene;
- drivbelte forskyvning;
- slitasje av støttehalsen på akselen;
- bøyd aksel;
- slitasje av viktige spor eller lagrene;
- slitasje på gjengene.
Tegn på feil ved kamaksel
- reduksjon av motoreffekten ;
- feilarbeid av gass distribusjonssystem;
- uvedkommende lyder ved enheten;,
- metall skraping eller riper;
- feil funksjon av motoren når du tenner;
- forekomsten av systemsvikt signalet på dashbordet .
Årsaker til kamaksel feil
- lite olje i systemet;
- overkant av kraftenhet temperatur;
- drivstoff i oljen;
- motorslitasje ;
- girdeler har deformasjon;
- feil installasjon av en gassdistribusjon fase;
- dårlig service på bilen;
- hull i systemet.
Diagnostikk
Du bør undersøke dette systemet hver 75-100 th kilometer. Det vil være riktig å diagnostisere kamakselen på et verksted hvor de kan kontrollere nivået for hver av enhetene. Du kan bare kontrollere kjøling, motorstrømforsyningen og smøring nivå selv.
Reparasjon og utskifting av kamaksel
Fra alle kam skift kun deler kan repareres. Elektronisk impuls fra krom underlag bidrar til å redusere sin opprinnelige tykkelse. Vi ønsker å minne om at standard spil erl lik 0,03 mm. I andre tilfeller må du bytte ut enkelte deler eller hele kamaksel. For dette formålet må du gjøre følgende:
- fjerne luftfilteret , og deretter ta av sylinderhodedekselet og begge vippearmeakslingene av ventilene sammen med vippearmene.
- koble ledningsnettputen fra fasesensor;
- ta sensorhuset av;
- fjerne støtte arm av luftfilterets forankring;
- demontere reimskiven på kamaksel;
- ta av kamaksel;
- sett på ny aksel, etter å ha gjort alle handlinger opp-ned.