Tilbake
Land
Tilbake
Mine kjøretøy
-
Reservedeler til bilen din

-
Informasjon
Hvordan å identifisere feil på bunnpannepakningen
Det anbefales å utføre inspeksjon av bunnpannepakningen ved hvert planlagte oljeskifte eller motor reparasjon. Sprekker, hakk, brudd, deformasjon og herding indikerer behov for å installere en nytt bunnpannepakning.
Du kan se tilstanden til delen ved verken å se pakningen, og uten å fjerne bunnpannen, på følgende måte. Det er nødvendig å plassere bilen over en grav for reparasjon eller en løftebukk, fjerne urenheter/oljesøl fra undersiden av bunnpannen, starte motoren og få driftstemperatur, og deretter øke turtallet opp til 4.000 omdreininger med girkassen i nøytral: under påvirkning av temperatur og trykk, vil det begynne å lekke intenst på de utsatte områdene.
Du kan komme fram til at bunnpannepakningen trenger en diagnose basert på følgende symptomer:
Årsaker til feil med bunnpannepakningen
En av de vanligste feilene på bunnpannepakningen er deformasjon. Ofte er det på grunn av for høyt trykk av veivhusgasser eller at gassene har for altfor høy temperatur, som følge av tilstopping av ventilasjonshullene, slitasje av sylinder-stemplene, catch-tanken (olje/vann-separator) tetter seg eller jevnlig kjøring i høye hastigheter .
I tillegg kan komponenten også bli skadet ved kjøring over hindringer eller av at fremmedlegemer trenger seg på bunnpannen.
I mange tilfeller er en tidlig slitasje av bunnpannepakningen rett og slett på grunn av kjemikalier som kan befinne seg i veibanen. Noen ganger, forverres materialet som komponenten er konstruert av fordi en uegnet eller olje av lav kvalitet er brukt.
Bytte av bunnpannepakningen
Erstatningen av denne komponenten er lett å utføre selv. For å gjøre det er det nødvendig å: