deler Volvo XC70 gen 2
Deler for Volvo XC70 gen 2
-
Type 2.4 D / D4 AWDår (Fra-til): 08.2007 - 04.2016
-
Karosseriet typeType stasjon
-
Kraft [kW] 120Kraft [hk] 163Sylindervolum (cc) 2400Sylindere 5
-
Ventiler per forbrenningskammerMotortypeGirkasse ---
-
Drivstofftype DieselDrivstoffforsyning ...Bremsesystem ...
-
Type T6 Polestar AWDår (Fra-til): 11.2013 - ...
-
Karosseriet typeType stasjon
-
Kraft [kW] 242Kraft [hk] 329Sylindervolum (cc) 2953Sylindere 6
-
Ventiler per forbrenningskammerMotortypeGirkasse ---
-
Drivstofftype BensinDrivstoffforsyning ...Bremsesystem ...
Populære deler til VOLVO XC70 fra reservedelskatalogen:
Viktige bildeler for Volvo XC70 gen 2
Volvo XC70 gen 2 delekatalog
Populære varer til VOLVO XC70 II Stasjonsvogn (136)
Biler fra VOLVO XC70 II Stasjonsvogn (P24, 136): tekniske spesifikasjoner, versjoner og utførelser
Kjøretøyet Volvo XC70 II er den andre generasjonen av en stasjonsvogn for terreng, produsert mellom 2007-2016. Hovedfordelen ved dem er funksjonalitet og et tradisjonelt høyt nivå av sikkerhet. På testene fra Euro NCAP ble kjøretøyet tildelt høyest mulig rangering, dvs. fem stjerner, i 2009. Hvis du ønsker å kjøpe billige høykvalitetsdeler til kjøretøyet ditt, anbefaler vi at du bruker vår nettbutikk. Legg inn en bestilling på reservedeler til Volvo XC70 II før slutten av uken, og få betydelige rabatter. Når du kjøper bremseskiver og bremseklosser som et sett, kan du spare penger på levering.
Spesifikasjoner for Volvo XC70 II
Kjøretøyet er 4838 mm. lang, 1870 mm. bred og 1604 mm. høy. Bakkeklaringen var 210 mm. Avhengig av konfigurasjonen på baksetene, kunne volumet på bagasjerommet variere mellom 944 og 1580 liter. Alle kjøretøyene var tilgjengelig i fem-dørs versjoner.
Hovedversjoner
I løpet av produksjonsårene, har 33 versjoner av Volvo XC70 II stasjonsvogn blitt utgitt: 13 diesel- og 3 bensinversjoner før oppdateringen i 2013, 11 diesel- og 6 bensinversjoner etter oppdateringen.
Dieselversjonen 2,0 D4 Drive-E Geartronic bør nevnes separat. På grunn av den innovative i-Art injeksjonsteknologien, ble trykket i hver injektor overvåket av et system. Dermed doseres drivstoffet ut mer nøyaktig, og sikrer et økonomisk drivstofforbruk. Trykket på innsprøytningen økte til 2500 bar, og det bidro også til et redusert drivstofforbruk. Alt i alt, kjøretøyet brukte så lite som 5,6 liter drivstoff per 100 km i byen, 4,9 l. i kombinert syklus og 4,5 l. på motorveien. Til tross for det, det effektive drivstofforbruket påvirket ikke kjøretøyets dynamikk: stasjonsvognen kunne akselerere til 100 km/t på 8,8 sekund, og toppfarten var på opptil 210 km/t. Nyttelasten for 2.0 D4 Drive-E Geartronic er 448 kg. 8-trinns automatisk girkasse sørget for jevn girskifte, samtidig som et mulitistag-bakhjulsoppheng var ansvarlig for kjørekomfort og stabilitet ved alle hastigheter.
Utstyrspakker for XC70 II
Kjøretøyet ble laget i tre hovedkonfigurasjoner: Summum, Momentum og Kinetic. Nordic, Nordic+ og Polar+ var tilgjengelig på enkelte markeder. Spesielle utstyrsversjoner ble tilbudt for begrensede og spesielle serier som Ocean Race, Classic Edition, Inscription Edition og Dynamic Edition.
Kjøretøy med Summum-konfigurasjonen kunne skryte av mange elektroniske system, beregnet for å forbedre sikkerhet og kjørekomfort. For eksempel, overvåkningssystemet for trøtthet hos sjåfør (DAC) overvåker svekket oppmerksomhet i hastigheter over 65 km/t., og utløser et hørbart og synlig signal som minner sjåføren på å ta en hvilepause. Systemet Lane Departure Warning, som gjenkjenner veimerking, advarer føreren om farlige avvik fra kjørefeltet. Et varselsystem for kollisjoner overvåker veien på opptil 150 meters avstand, foran kjøretøyet, og gjenkjenner fotgjengere og syklister. Dersom en kollisjon er nært forestående, og føreren ikke reagerer på advarselen, begynner systemet automatisk å bremse.