Tilbake
Land
Tilbake
Mine kjøretøy
-
Reservedeler til bilen din

-
Informasjon
Biler fra VOLVO 850 Stasjonsvogn (855): tekniske spesifikasjoner, versjoner og utførelser
Volvo 850 LW biler er stasjonsvogner med fem dører som ble laget mellom 1992 og 1997. Denne modellen markerte at det svenske firmaet gikk bort fra tradisjonelle design som var karakterisert av rette linjer og former som kuber. Kroppen fikk glattere og mer elegante linjer. Det var et vellykket eksperiment: bilen vant “Good Design Grand Prize” i Japan i 1994. Takket være introduksjonen av innovative utviklinger for denne bilen lagt sammen med et sportslig utseende og velbehag sammen med pålitelighet og sikkerhet som var særegenheten til alle varemerkets biler. Du får kjøpt reservedeler til Volvo 850 Kombi LW i vår nettbutikk. Vi vil gi deg et stort utvalg komponenter av god kvalitet – tennplugger, vindusviskerblader, oljefilter, bremseklosser og andre elementer til en billig penge.
De tekniske særegenhetene til Volvo 850 LW
Volvo 850 LW stasjonsvogn sin særegenhet er en stor kabin hvor opptil fem personer kan sitte behagelig og et stort bagasjerom som har volum på 792 – 1580 liter avhengig av hvordan baksetene sitter. Bilen hadde en lengde på 4710 mm, bredde på 1760 mm og høyde på 1430 mm. En liten veg klarering på 110 mm gjorde den mer stabil på veiene når den kjøres i høy fart og gjorde den enklere å håndtere. Alle modifikasjonene til stasjonsvognen hadde ventilerte bremseskiver på akslen foran og bremseskiver som ikke var ventilerte på akslen bak.
Hoved-modifikasjoner
Det ble laget 26 modifikasjoner av Volvo 850 LW stasjonsvogn mellom 1992 og 1997: 8 bensin varianter før en fikk nytt utseende i 1994 og 16 bensin og 2 diesel varianter etter dette. Flesteparten av disse hadde framhjulsdrift. Det var også en firehjulstrekk modifikasjon kalt 2.5 T MT AWD.
5-sylindret 20-ventilmotor som hadde lavtrykk turbin som ble laget spesielt for varemerket sine firehjulstrekk biler ble satt inn i denne modifikasjonen. Fordi den hadde turbolader var det maksimale momentet på 270 N.m som kunne bli oppnådd når motoren roterer hurtig – fra 1500 til 5100 turtall. På grunn av dette viste bilen frem super dynamikk når den kjørte både fort og sakte. Den akselererte til 100 km/t på 8.5 sekunder og hadde en toppfart på 220 km/t. Forbruket av drivstoff per 100 km var på 8.8 liter på motorveien, 11.2 liter i en kombinert syklus og 15.3 liter i byen. AWD system med visco-kløtsj overførte momentet mellom akslene i samsvar med forholdene på veien, noe som gjorde den stabil og ga stasjonsvognen god terreng ytelse når den ble kjørt på veier dekket av snø.
Konfigurasjonene til 850 LW
Bilen ble laget i tre konfigurasjoner – basic, GLE og GLT. Utstyret til Basic kunne være variert avhengig av modifikasjonen. Stasjonsvogner som hadde 2.0i motor hadde f.eks disse tingene på sin utstyrsliste: anti-lås bremsesystem, kollisjonspute til sjåføren, elektriske vinduer foran, servostyring, oppvarmede elektriske vinduer, fargede vinduer og tåkelys. Det fantes ekstra valgmuligheter: en kollisjonspute til passasjeren foran, elektriske vinduer bak, soltak, cruise kontroll, oppvarmede seter, klimaanlegg og 16-tommers lettmetallfelger.