Tilbake
Land
Tilbake
Mine kjøretøy
-
Reservedeler til bilen din
Biler fra PORSCHE 968 Coupé: tekniske spesifikasjoner, versjoner og utførelser
To-seters Porsche 968-kupéen var produsert av det tyske bilselskapet Porsche AG fra 1992 til 1995. Sportsversjonene hadde veldig god ytelse for hastighet. Turbo S-modellen, som ble produsert i 13 enheter, akselererte for eksempel fra 0 til 100 km/t på 4,7 sekunder. Bilene på ClubSport-trimnivået mottok prisen "Car of the year" utdelt av det britiske magasinet Performance Car i 1993. Hos reservedeler24.co.no kan du kjapt handle bilkomponenter til Porsche 968-kupéene direkte fra hjemmet ditt eller arbeidsplassen din. Våre gode kundeservicekonsulenter kan gi deg detaljert informasjon om produktene som er tilgjengelige samt kampanjer vi har gående. Mens kampanjer er i gang, kan mange luftfilter, bremseklosser samt andre deler kjøpes billigere. Bli kunde ved vår nettbutikk, gjennomfør en bestilling med kun noen få tasteklikk og motta bildelene dine etter kort tid - vi setter pris på tiden din.
Porsche 968-kupéen: spesifikasjoner
Karosseriets dimensjoner var: lengde - 4320 mm, bredde - 1735 mm, høyde - 1275 mm. Kjørehøyden var begrenset til 125 mm. Bilens bagasjerom hadde et volum som varierte fra 225 til 510 l.
Frontakselen på bilen var utstyrt med ventilerte bremseskiver, bakakselen - med ikke-ventilerte komponenter. Kjøretøyet var utstyrt med spiralfjæroppheng.
De vanligste versjonene
Det fantes to bensinversjoner av Porsche 968-kupéen. Disse kjøretøyene var produsert med frontmotor og bakhjulstrekk.
Et viktig trekk ved 3.0 МТ Turbo S-versjonen var dens ytelse. Installert i bilen var en rekkemotor som var 4-sylindret med 16-ventiler, og motoren var utstyrt med en turbolader og et system for drivstoffinnsprøyting. Kraftenheten produserte 305 hk, og dens toppdreiemoment var 500 Nm ved 3000 o / min. Den maksimale hastigheten på bilen var 280 km / t. Farten akselererte fra 0 til 100 km / t på under 5 sekunder.
968-kupéen: trimnivå
I tillegg til basetrimmen fantes det en utvidet trim - Club Sport. Bilen var utstyrt med fabrikkinstallerte turteller, kilometerteller, utetemperaturføler. Vinduene var tonet. Det fantes også en bilalarm, nøkkelfritt ankomstsystem og et sentrallåsesystem. Det utvidede trimnivået hadde cruisekontroll.