Deler Peugeot 406 Coupé
Deler for Peugeot 406 Coupé
Populære deler til PEUGEOT 406 fra reservedelskatalogen:
Også til følgende Peugeot-modeller:
Viktige bildeler for Peugeot 406 Coupé
Peugeot 406 Coupé delekatalog
Populære varer til PEUGEOT 406 Coupé (8C)
Det mest populære tilbehøret til Peugeot 406 Coupé
Biler fra PEUGEOT 406 Coupé: tekniske spesifikasjoner, versjoner og utførelser
Peugeot 406 (8C) er 4-seters coupéer produsert mellom 1997 og 2005. De hadde sin debut på Paris Motor Show. Designere fra Pininfarina, det berømte italienske studioet, jobbet med å skape denne modellens karosseri. Som resultat av det fikk bilen et dynamisk og attraktivt utseende. Til tross for et sportslig temperament var bilen veldig behagelig, derfor vant den stor anerkjennelse. Ser du etter et sted der du billig kan kjøpe reservedeler til Peugeot 406 (8C)? Ta en till på vår nettbutikks sortiment. Her finner du bremsekalipere og bremseklosser, tennplugger og oljefiltre, bindestangsender og clutch-kabler, i tillegg til andre deler til en meget god pris.
Peugeot 406 (8C)s tekniske spesifikasjoner/p>
Karosseriet var lengre enn sedanens, men kortere enn stasjonsvognens. Dimensjonene på coupéen var: 1.354, 1.780 mm, 4.615 mm - i henholdsvis høyde, bredde og lengde. Bakkeklaringen var 130 mm. Bagasjerommets volum nådde 390 liter.
Fremre og bakre fjæring var uavhengige. Stivheten på dem kunne justeres ved hjelp av en tilhørende knapp fra førersetet. Det var montert bremseskiver på begge bilens aksler.
Baksetene var separate og de hadde nakkestøtter, akkurat som de fremre. Kupéen var meget romslig, men tilgangen til baksetene var noe vanskelig.
Hovedversjoner
Rundt 10 versjoner av Peugeot 406 (8C) er produsert gjennom hele produksjonsperioden: de var nesten alle bensindrevne, kun én var dieseldreven. Alle coupéene hadde forhjulsdrift.
Dieselversjonen 2.2 HDI imponerte med sin utmerkede dynamikk. Dessuten var den også drivstoffeffektiv. Den 4-sylindrede 16-ventilers motoren kunne utvikle 136 hk og et dreiemoment på 314 Nm takket være en turbolader med intercooler. Den manuelle 5-trinns girkassen skiftet jevnt girene og var preget av god respons. Bilen kunne akselerere til 100 km/t på 10,2 sekunder. Topphastigheten var på 201 km/t. Likevel var drivstofforbruket på kun 4,9 liter ved landeveiskjøring, 6,4 liter - ved kombinert kjøring og 8,8 liter - ved bykjøring. Versjonens lastekapasitet var 450 kg.
Trimnivåer på 406 (8C)
Foruten den grunnleggende trim, ble 406 (8C) tilbudt med trimnivåene Pack og Griffe.
På trimnivået Pack hadde coupéen et blokkeringsfritt bremsesystem, kollisjonsputer foran (til siden kunne fåes mot en ekstra kostnad), sentrallås med fjernkontroll, hydraulisk servostyring, elektriske vinduer foran og bak. Vinduene ble tonede. Vindusviskerne ble automatisk aktivert av regnsensor-signalet. Sportssetene var trukket med skinn, oppvarmede, og hadde en korsryggstøtte. Setene kunne justeres elektrisk. Et lydsystem, kjørecomputer, stemmestyring var også tilgjengelig som standard.