Deler Peugeot 205 I
Deler for Peugeot 205 I
-
Type 1.8 Turbo 16år (Fra-til): 10.1984 - 02.1986
-
Karosseriet typeType stasjon
-
Kraft [kW] 147Kraft [hk] 200Sylindervolum (cc) 1775Sylindere 4
-
Ventiler per forbrenningskammerMotortypeGirkasse ---
-
Drivstofftype BensinDrivstoffforsyning ...Bremsesystem ...
Populære deler til PEUGEOT 205 fra reservedelskatalogen:
Også til følgende Peugeot-modeller:
Viktige bildeler for Peugeot 205 I
Peugeot 205 I delekatalog
Populære varer til PEUGEOT 205 I (741A/C)
Det mest populære tilbehøret til Peugeot 205 I
Biler fra PEUGEOT 205 I Hatchback: tekniske spesifikasjoner, versjoner og utførelser
Kjøretøyet Peugeot 205 I (741A / C) er kompakte 3- og 5-dørs kombier, som ble produsert fra 1983 til 1990. Denne modellen har blitt den mest populære fra dette franske merket. Dette var Peugeots bestselgende bil på den tiden. Denne modellen gjorde at produsenten etablerte sin posisjon innenfor kompakte biler. Andre plass i "European Car of the Year 1984" bekrefter denne modellens suksess. Du kan du kjøpe reservedeler til Peugeot 205 I (741A / C) til de mest fordelaktige prisene i vår nettbutikk. I tillegg til rimelige priser, tilbyr vi god service og ekspertråd fra vårt kundeserviceteam.
Peugeot 205 I (741A / C) kombis tekniske egenskaper
Coupéen var 3705 mm lang, 1572 mm bred og 1376 mm høy. Volumet på bagasjerommet varierte fra 216-1200 liter. Bakkeklaringen var 120 mm.
Både den fremre og den bakre fjæringen var uavhengig og hadde stabilisatorstag. Dette ga en god balanse mellom komfort og stabilitet.
Det var montert bremseskiver på den fremre akselen og ofte tromler på bakakselen.
Hovedversjoner
Totalt ble mer enn 20 versjoner av Peugeot 205 (1983-1990) kombi lansert i løpet av produksjonsperioden, inkludert både bensin- og dieselutgaver. På de fleste av dem ble dreiemomentet overført til forhjulene. Det fantes imidlertid en rallyutgave av denne bilen med firehjulstrekk.
Versjonen Diesel 1.9 GTi hadde balanserte egenskaper. Motoren hadde 4 sylindere, 8 ventiler og en ytelse på 131 hk. Takket være elektronisk drivstoffinnsprøytning, hadde bilen gode dynamiske egenskaper, eksempelvis akselererte den til 100 km/t i løpet av bare 7,8 sekunder og hadde en topphastighet på 208 km/t. Det gjennomsnittlige drivstofforbruket ved kombinert kjøring var 7,8 liter pr. 100 km. Kombiens lastekapasitet var på 440 kg.
Versjonen hadde bremseskiver på alle hjul. I tillegg var det montert lavprofil 15-tommers dekk på den.
Trimnivåer på 205 I (741A / C)
Utallige trimnivåer fantes til denne bilen. Trimnivået besto av en bokstav kombinert med modellens navn: R, S, T, N, E, L, eller J. Kombiene ble lansert i begrensede serier: Roland Garros, Winner, Color Line, Green, Look, Junior og andre.
Utstyrslisten var generelt temmelig beskjeden, for eksempel var servostyring, elektriske vinduer foran og sotede vinduer fabrikkmontert kun på noen få versjoner. Disse alternativene var i de fleste tilfeller tilgjengelig mot en ekstra kostnad. Tåkelys og en takluke var også valgfritt utstyr.