Tilbake
Land
Tilbake
Mine kjøretøy
-
Reservedeler til bilen din

-
Informasjon
Biler fra MITSUBISHI Pajero II (V20): tekniske spesifikasjoner, versjoner og utførelser
Bilen Mitsubishi Pajero II (V20) er en 3- og 5-dørs SUV, som ble produsert av den japanske bilprodusenten Mitsubishi Motors fra 1990 til 1999. I noen land ble den produsert frem til 2014. Bilen hadde plass til 4 til 7 personer. I 1990 vant en racerkjører Rally of Tunisia med sportsutgaven. Fire ganger vant førere i Paris-Dakar Rally med denne bilen: i 1992, 1993, 1997 og 1998. Bilen ble restylet i 1997. På reservedeler24.co.no kan du kjøpe reservedeler til Mitsubishi Pajero II (V20) og samtidig spare tid. Vi kjører ofte tilbudskampanjer, så mange tennplugger, oljefiltre og andre produkter blir billigere. Bli kunde i vår online butikk og bestill alt du trenger til å reparere bilen med de beste betingelser.
Tekniske spesifikasjoner på Mitsubishi Pajero II (V20)
Lenden på 3-dørs bilen var 4120 mm, høyde 1805 mm. 5-dørs bilen var 4700 mm lang og 1900 mm høy. Bredden på bilene var 1965 mm, uavhengig av antall dører. Bakkeklaringen var 215 mm.
Demperne var uavhengige foran, og semi-uavhengige bak. Ventilerte bremseskiver var montert på forakselen, mens bakakselen var utstyrt med ikke-ventilerte skiver.
Hovedutgaver
Det fantes 14 utgaver av Mitsubishi Pajero II V20 (1990–1999) SUV, og her var både bensin- og dieselutgaver. Samtlige var utstyrt med delvis firehjulstrekk av typen Super Select.
3.5 MT bensinutgave var en av de kraftigste. Den var utstyrt med V6 24-ventils motor med Port drivstoffinnsprøytning. Motoren hadde 245 hk og maksimum dreiemoment på 343 Nm ved 2500 rpm. Topphastigheten på bilen var 185 km/t. Akselerasjonen til 100 km/t tok 10 sekunder. SUVen brukte 19 liter drivstoff på bykjøring, 11,6 liter på langkjøring og 14,5 liter på blandet kjøring.
Trimnivåer på Pajero II (V20)
Produsenten tilbød flere trimnivåer; deriblant GL, GLX, GLX og GLXi. SUVene hadde hydraulisk servostyring, temperaturmåler ute og inne, kjørecomputer og antityveri som standard utstyr. Posisjonen til rattstammen kunne justeres. Vinduene var sotet. Metallic lakk var valgfritt.
Det utvidede trimnivået GLX hadde nøkkelfri sentrallås og elektriske sidespeil.