Vannpumpe + registerreimsett bil
Vannpumpe + registerreimsett for
Vannpumpe + registerreimsett: nyttig informasjon
Vannpumpe er en del av kjølekretsen. Vanligvis er årsaken til at vannpumpen har sviktet dens slitasje. Permanent mekanisk stress kan føre til lekkasjer. Videre kan pumpen helt mislykkes. Hvis det vises kjølevæske under bilen, indikerer dette en lekkasje i kjølekretsen. Ved søk etter en lekkasje, er det nødvendig å undersøke vannpumpen. Hvis vannet pumpen svikter helt, er det nødvendig å erstatte den. Men noen ganger er bare pakninger på terminalene defekt. Da er det bare nødvendig å erstatte dem.
Før du fjerner vannpumpe, er det nødvendig å blø kjølevæsken. Det er ikke tillatt å bruke den igjen, det er nødvendig å gjenvinne denne kjølevæsken. Etter at den gamle vannpumpen er fjernet, er det nødvendig å rengjøre nøye omgivelsene. Det er veldig viktig å fjerne helt hele rust og avleiringer. Til slutt installer den nye pumpen og koble den nye stasjonen beltet. I de fleste tilfellene er det tilrådelig å fornye beltet også.
Etter at pumpen er installert, fyll inn kjølevæske. Da er det nødvendig å deflatere luft fra kjølekretsen. Installasjonen av vannpumpe bør gjøres i henhold til bil deler maker instruksjoner. Feilaktig installasjon kan være årsaken til at hele kjølesystemet funksjonerer feil. Videre kan det virke ytterligere skade på grunn av en feilaktig vannpumpe installasjon. Hvis du er i tvil, tror på spesialister for å erstatte vannpumpen. Trenger du en ny fan, veivhus motorpanseret, slave sylinder, Park Distance Control, arm, bremsesylinderen, baklys eller andre reservedeler? Du kan enkelt finne og bestille alle av dem i vår nettbutikk av bildeler..
Vannpumpefeil
- kjølevæskelekkasje;
- lager ryker;
- skade på impeller;
- drivreim slitasje.
Tegn på vannpumpefeil
- motorøkning temperatur;
- veksten av et mellomrom i pumpetrinse;
- støy i lagrene når motoren opererer;
- brøl fra vannpumpen;
- jevn lukt av smøremiddel og kjølevæske under et lokk i motorrommet ;
- senere bevegelse i et kjølemiddel.
Årsaker til vannpumpefeil
- kontinuerlig drift av motoren;
- bruk av bil på distrikter med dårlig vei, i trafikken eller ved alvorlige klimatiske forhold;
- bruk av feil kjølevæske;
- trykksetting av systemet.
Diagnostikk
Etter å ha funnet ut at temperaturindikatoren viser betydelig overkant av gjennomsnittsverdier når bilen beveger seg, er det nødvendig å slå på ovnen på et maksimalt nivå. Så stoppe bilen, kutte motoren og undersøke radiator / varme detalj vil vitne til svikt i vannpumpen . Dersom drivreimen blir varmet opp, er problemet i den.
En annen enkel måte for definisjon av vannpumpens tilstand er følgende - det nødvendig å starte motoren, etter å ha gitt den null lasting, og klemme med hånden på toppen av slangen på varmeveksleren for en kort tid. Hvis du kan føle bevegelse av en kjølevæske, fungerer pumpen som den skal.
Visuell inspeksjon av stedet av en parkeringsplass er den enkleste måten for diagnostisk. Eksistensen av våte flekker på asfaltering betyr en skade på pumpen. Grønn farge på slike flekker indikerer lekkasje av en kjølevæske.
Reparasjon og utskifting av vannpumpe
Livssyklusen til vannpumpen er ca 90 000 kilometer med drift. For å erstatte den, gjør du følgende:
- ta ut gammel kjølevæske;
- ta av vannpumpereim;
- skru av alle mutrene festet på pumpe til motoren;
- ta pumpen ut.
Det er best å la et verksted være engasjert i å utføre reparasjonsarbeid og utskifting av den skadede delen